21 de juny 2009

Els otomans, el Papa i Copèrnic

Finalment vaig fer la meva primera partida al magnífic joc Here I Stand. No en faré cap ressenya aquí, ja n'hi ha a cabassos per la xarxa i gairebé tothom el considera un dels millors jocs dirigits per cartes per a més de dos jugadors. I no és estrany; la tensió, l'ambientació, la interacció, tot plegat en fa un joc excel·lent.

Va ser una gran partida, que no es va resoldre fins al torn 8 i en què tots els jugadors vam acabar a menys de 5 punts de distància. Jo duia l'otomà i no vaig fer pas mal paper, però la victòria se l'endugué el Papa, irònicament jugant la carta de Nicolau Copèrnic... irònicament perquè l'Església Catòlica condemnà oficialment les tesis heliocèntriques defensades per Copèrnic en el seu De revolutionibus orbium coelestium (tot i que ho féu més de seixanta anys després de la seva publicació el 1543, ja fora de l'interval temporal del joc). Potser els dos punts que dóna la carta són per cremar els seus llibres!

Aprofitem el fet, doncs, per recordar novament que l'any 2009 és l'any internacional de l'astronomia. En Copèrnic no em va permetre guanyar la partida, però el seu treball ha estat considerat com un dels punts de partida de l'astronomia moderna i de la revolució científica que es produí a partir del segle XVI. El seu model heliocèntric demostrà que els moviments dels cossos celestes també es podien explicar sense haver de suposar que la Terra era al centre de l'univers. Per alguna cosa parlem de revolució copernicana!

2 comentaris:

Martí Cabré ha dit...

Enhorabona per la partida!
Jo vaig per la cinquena partida i mai hem passat del cinquè torn!!!

Ruminahui ha dit...

Jo també pensava que la cosa acabaria més aviat (vam començar a les 11 de la nit i vam acabar a les 9 del matí!).

El cert és que el protestant va ser a punt de guanyar aviat, cap al torns 4, 5 i 6 per anar amb més de 5 PV d'avantatge, però al final sempre hi havia algú que li retallava la diferència.